TIEDOTE: Cirkon uusi visuaalinen identiteetti kiteyttää uskaliaisuuden
Graafinen suunnittelija ja valokuvaaja Tero Ahonen tiimeineen on suunnitellut Cirkon uuden visuaalisen identiteetin. Uusi visuaalisuus heijastelee Cirkon arvoja rikkomalla rohkeasti rajoja sekä kokeilemalla uutta. Se kuvaa avointa ja inhimillistä toimijaa, joka toimii luovasti ja uskaliaasti vinhaan kehittyvän taiteenalan parissa.
Nykysirkuksen luovuus ja jatkuva muutos tulevat uuden identiteetin myötä esiin myös visuaalisin keinoin. Identiteetin konseptiin tiivistyy ajankohtaisuus ja rohkeus kulttuurin toimijana veikeyttä unhoittamatta.
Uusittu visuaalisuus on nähtävillä muun muassa Cirkon sivustolla, sosiaalisen median kanavissa ja markkinointimateriaaleissa lokakuusta lähtien. Vanhaa tummanpuhuvuutta on valaistu valkoisella. Uuden visuaalisen identiteetin myötä Cirko näkyy jatkossa entistä yhtenäisempänä ajasta, paikasta ja tekijöistä riippumatta.
“Vahvojen brändien luvattuna aikana halusimme kirkastaa visuaalisen mielikuvan Cirkosta” Cirkon toiminnanjohtaja Riku Lievonen toteaa. “Cirkossa on tehty viimevuosina paljon oman persoonallisuuden määrittelyä. Olemme terävöittäneet arvojamme sekä missiotamme suomalaisen esittävän taiteen kentällä”, Lievonen jatkaa.
Visuaalisen identiteetin ytimessä on uraauurtavuus ja muurien murtaminen.
“Cirko on ollut ihanteellinen yhteistyökumppani kokonaisvaltaisessa luottamuksessaan ja avoimuudessaan. Minulle ja tiimilleni annettiin alusta alkaen vapaat kädet koetella rajoja kiteyttäessämme Cirkon tärkeää edelläkävijän asemaa kotimaisen kulttuurin kentällä”, suunnittelija Tero Ahonen summaa.